משלחת תוכנית אודיסיאה למאיץ החלקיקים ב- CERN

26 אפריל, 2018
מאיץ חלקיקים אודיסאה

 

 

 

 

 

 

 

 

משלחת של תלמידי תכנית אודיסיאה – מדעני העתיד התארחה בסוף ינואר השנה במאיץ החלקיקים ב- CERN שבז'נבה. המשלחת מנתה תשעה תלמידים המצויים בשנתם הרביעית והאחרונה של התכנית האקדמית, מנהלת התכנית, יפעת פרופר והראש המדעי של תכנית אודיסיאה, מיכל סחף.

במהלך הביקור פגשו חברי המשלחת חוקרים בכירים מצוות המאיץ, האזינו להרצאות של חוקרים ישראלים ואחרים החברים בקבוצות המחקר של המאיץ, ביצעו חזרה על מספר ניסויים קלאסיים וקיימו סיורים להכרת המתקן – בגלאי ATLAS, במרכז המחקר לאנטי-חומר ובחלקים נוספים של המאיץ.

כהכנה לקראת הביקור, קיימו התלמידים קורס בתחום פיזיקה של חלקיקים שהועבר ע"י הדוקטורנט בן אוחיון ממעבדתו של ד"ר גיא רון וביקרו במרכז המחקר הגרעיני שורק.

יפעת פרופר, מנהלת התכנית: "הסיור וההכנות לו העמיקו בקרב התלמידים את ראיית העשייה המדעית בהקשרים הרב-תחומיים. המפגש עם חוקרים מובילים ממדינות שונות המחיש גם את ההיבטים הבינלאומיים ואת היותו של המדע זירה חוצת גבולות".

מיכל סחף, הראש האקדמי של התכנית: "הביקור העניק לתלמידים הזדמנות לפגוש את האנשים ולהתוודע לעבודה הקשה שמאחורי מאמרי המדע הפופולרי, להכיר את השאלות המעניינות בימינו בתחום פיסיקת החלקיקים ולהבין איך מתבצע בימינו מחקר רחב היקף שמנסה לענות על שאלות אלה בדרגות משתנות של הצלחה."