check
הרצאת תלמיד תוכנית אלפא בפני חבר הנאמנים באוניברסיטה | מרכז המעבדות למדעים

הרצאת תלמיד תוכנית אלפא בפני חבר הנאמנים באוניברסיטה

19 נובמבר, 2018
מיכאל קינן

מיכאל קינן, תלמיד י"ב בביה"ס הימלפרב ובוגר המחזור השני בתוכנית אלפא, פתח לאחרונה את מליאת הנשיא במסגרת ארועי חבר הנאמנים באוניברסיטה.

מיכאל סיפר באנגלית קולחת ובחוש הומור על תוכנית אלפא ועל עבודת המחקר שערך. הוא הדגיש את חשיבות הצד החברתי בתוכנית אלפא ואת ההנאה הרבה שהפיק מהיכרות עם בני נוער כמוהו, בעלי ענין בלמידה ומחקר.

מיכאל ערך את המחקר במעבדה של פרופ' נפתלי תשבי ובהנחייתה של  תלמידת המחקר הדר לוי- אהרוני מהפקולטה להנדסה ומדעי המחשב. נושא עבודת המחקר: "הקלדה עם חיזוי מילים לחולים משותקים", מיכאל מספר שאת הרעיון למחקר קיבל מסבא שלו שאחד מחבריו חולה במחלת ה- ALS.

כיום הכלי החדשני ביותר בו נעזרים משותקים הינו מקלדת EEG המתרגמת גלי מוח מסורק חיצוני לכדי אותיות (עם תרגול וניסיון, ניתן להקליד אות מדי 30 שניות בערך). ממשק זה הינו איטי למדי והרעיון לשיפורו היה לפתח אלגוריתם לתיקון מילים כמו בטלפון סלולרי. מיכאל לקח את הרעיון צעד נוסף קדימה ופיתח אלגוריתם להשלמת מילים ובכך הפחית את זמן הכתיבה במקלדת EEG בחצי!

זהו ללא ספק צעד קטן אך משמעותי בשיפור איכות חייהם של חולים משותקים.

פיתוח חדשני זה זכה במקום הראשון בתחרות עבודות הגמר של מכון דוידסון וגם במקום השלישי בתחרות מדענים צעירים של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד וקרן אייסף.

מיכאל ממשיך בפיתוח גם לאחר הגשת עבודת המחקר.